1399-10-11 13:26
1411
0
72396
دغدغه هایی از جنس مطالبه گری ؛

فعالین فرهنگی اجتماعی استان در نشست هم اندیشی گلستان ما چه گفتند؟

نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی اجتماعی شهر گرگان با حضور برخی از چهره های فعال در این پایگاه خبری برگزار شد که در آن افراد دغدغه های فرهنگی و اجتماعی خود را در آن مطرح کردند.

به گزارش گلستان ما، نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی اجتماعی شهر گرگان با حضور برخی از چهره های فعال در این پایگاه خبری برگزار شد که در آن افراد دغدغه های فرهنگی و اجتماعی خود را در آن مطرح کردند.

علیرضا کلاگر در این نشست اظهار کرد: با توجه به لزوم افزایش وحدت میان دو ملت ایران و عراق تلاش گران عرصه گرامیداشت حاج قاسم سلیمانی در سطح شهر بهتراست به چهره سازی از شهید ابومهدی المهندس نیز بپردازند.

این فعال حوزه اجتماعی با بیان اینکه سال اینده شهر گرگان در شورای شهر انتخابات حساسی دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه جریان سیاسی اصولگرا بعد از انتخابات ها کمی به حالت منفعل در می آید در صورتی که این اشتباه نباید برای این انتخابات نیز تکرار شود.

وی افزود: رسانه و احزاب درسطح شهر قدرت ساز باشند چرا که زمانی یک حزب یا رسانه می تواند خوب عمل کند که تحلیل های مطابق با واقعیت را به جامعه بدهد.

علی اصغر مقصودلو دیگر فعال فرهنگی گرگان با اشاره به لزوم ورود رسانه ها و فعالان حوزهشهری به مطالبه گری از مسوولان، ابراز کرد: در استان در سال های گذشته اتفاق های ناگواری رخ داده که دلیل اصلی آن سیاست زدگی استان است.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: بزرگان سیاسی و فرهنگی شهر در زمان بحران های اجتماعی و طبیعی چکاری برای شهر و استان کرده اند؟

وی افزود: باید از افرادی که با حمایت دیگران مسوولیت می گیرند پس از انتصاب مطالبه گری های دائمی داشته باشیم که در حلقه های چند نفره خود محصور نشوند و مردم را فراموش نکنند.

پوریا یزدی نیز در خصوص وضعیت فرهنگی شهر یادآورشد: باید سواد رسانه ای مردم را در سطح شهر افزایش دهیم تا کارهای فرهنگی بهتر صورت پذیرد.

وی ادامه داد: برخی فعالیت های رسانه باید شاخصه هایی همچون قضاوت آگاهانه و حرکتی جهادی باشد تا بتواند مثمر ثمر باشد.

این فعال فرهنگی رصد و برنامه ریزی را از ملزومات کار فرهنگی و جهادی دانست و عنوان کرد: در کنار همه کارهای فرهنگی یا اجتماعی که در شهر انجام می دهیم باید موازین شرعی را رعایت کنیم تا بتوانیم فرهنگ سازی و برنامه ریزی خود را به خوبی پیش ببریم.

پوریا کشیری نیز گفت: استان ما بواسطه سیاست زدگی که دارد عقب ماندگی هایی دارد که در همه حوزه ها است و تنها تخصص محوری تنها راه چاره آن است.

این فعال اجتماعی با بیان اینکه رسانه های شهر باید وقت و تمرکز بیشتری برای فعالان فرهنگی و اجتماعی شهر بگذارند،عنوان کرد: رسانه ها با مطالبه گری خود می توانند نوعی تسهیل نگری را برای مسوولان و نهادهای اجتماعی ایجاد کنند.

وی متذکرشد: مسئله محوری و تخصص محوری دو نکته ایست که اگر در امور مختلف از آن ها استفاده شود می تواند جایگزین مناسبی برای سیاست زدگی باشد.

حمیدرضا فرشیدنیا با بیان اینکه در استان رسانه ای که در سطح کشور و یا حتی منطقه بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد نداریم، عنوان کرد: سطح کاربرانی که در رسانه های ما کار می کنند بسیار پایین است.

این فعال فرهنگی ادامه داد: چطور مسوولی که برای حل مشکلات و دیدار مردمی وقت ندارد برای کشاندن فعالان رسانه به دادگاه وقت دارد؟

وی اظهار کرد: مسوولان باید از کارهای حاشیه ای فاصله بگیرند و خود را از گرداب کارهای اقتصادی نجات دهند.

سیدحمیدرضا طباطبایی نیز در این نشست هم فکری با بیان اینکه از نظر نیروی انسانی شرایط خوبی در استان نداریم، اذعان کرد: استان ما اگر می خواهد تحولی داشته باشد باید از فضای سیاست زدگی خارج شود.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: باید به نیازهای مادی و معنوی جوانان در سطح شهر توجه بیشتری شود تا حداقل بخشی از مشکلات ما در حوزه فرهنگ از این طریق حل شود.

وی گفت: نسل جدید نیاز به الگوی مناسب دارد چه اشکالی دارد رسانه های ما جوانان موفق را به عنوان الگوی مناسب به جامعه معرفی کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.